Rait Tasso
PeibutUsefekt
Updated: Aug 18, 2020
Peibutusefekt ehk assümmeetrilise ülekaalu efekt on nähtus, kus tarbijad kalduvad eelistama ühte kindlat varianti kahest, kui lisada juurde kolmas valik, mis on ühe valiku suhtes assümmeetrilises ülekaalus. Seega, kui ühele pakkumisele tuua kõrvale sama hinnaga kuid omadustelt vähesel määral kehvem/ebakvaliteetsem/halvem variant, kalduvad tarbijad eelistama selle kõrval olevat „paremat“ varianti.
Miks restoranis ei pakuta ainult kahes hinnaskaalas veine...

Järgmine kord kino minnes vaata, kas märkad analoogset hinnastamist
7 dollarit maksev popkorn tundub liiga kallis?

Aga all oleva pakkumise puhul saad ainult 50 senti enam makstes suure popkorni. Tundub hea pakkumine, kas pole? Esmapilgul võib isegi tunduda, et turundusjuht või ärijuht on olnud ebakompetentne, et sellise vahepealse pakkumise on lisanud.

Palu ka oma turundusjuhil teha analoogseid hinnakalkulatsioone.